De mooie natuur daagt mij uit om te fotograferen, de wens om goed te leren fotograferen daagt me uit om er steeds vaker
op uit te gaan om te oefenen.
Een heerlijke wisselwerking dus, waaraan ik veel plezier beleef.
Op deze site doe ik verslag van mijn pogingen om wat ik zie zo mooi mogelijk vast te leggen.
Bedankt voor je bezoekje, en mocht je een reactie achter willen laten, dan stel ik dat erg op prijs.

Klik op een foto voor een presentatie in groter formaat en hogere kwaliteit!


zondag 27 januari 2013

De laatste mooie winterdag?



Afgelopen vrijdag kon het wel eens de laatste mooie winterdag geweest zijn,  dat hoop ik niet natuurlijk, maar ik had wel het gevoel van 'Meepakken die dag!' 

Dus ging ik net als vorige week om half negen met Ghita  de Amsterdamse Waterleiding Duinen in, dit keer met een heerlijk winterzonnetje,  dat werd dus weer een dag genieten!









Ik heb in de afgelopen drie jaar ( ja, mijn blog bestaat deze week 3 jaar!) al zoveel
AWD-foto's gemaakt dat ik het tijd vind om te proberen het eens wat origineler te doen.
Leuke uitdaging, maar moeilijk om uit te voeren.
Dit doorkijkje op het damhertje in het ochtendlicht
is beslist nog geen wereldfoto, maar je moet ergens beginnen ;-)




Zeker niet origineel, deze Blauwe Reiger,  maar het mooie ochtendlicht maakt een hoop goed




De Grote Zaagbekken wilden me vorige week niet goed lukken, 
 dus die staan nu op mijn wensenlijstje. 
De kleuren in het water, en natuurlijk het mooie licht,  vind ik deze foto meerwaarde geven




Vrouwtje Zaagbek is altijd zo leuk met haar punkkapsel,  maar dit mannetje mag er ook zijn:
Het is net of hij oorwarmers op heeft!




Onderweg naar de Wilde Zwanen zien we in de verte een vos een prooi besluipen,
wat een prachtig gezicht!
Helaas drukte ik net niet lang genoeg de ontspanknop in, waardoor ik de geweldige sprong miste :-(
De foto is ook niet scherp genoeg,  gemiste kansen dus, maar toch aardig genoeg voor een plaatsje in mijn blog.
De beleving is tenslotte ook wat waard




De vos speelt nog even met de gevangen muis,  en dan gaat ie met huid en haar naar binnen,
hap, slik, weg!




En het vosje wandelt voldaan weg....
Weg?   Nee,  hij/zij loopt ons doodgemoedereerd tegemoet,
potverdrie,  niks geen wilde vos dus,   gewoon weer een tamme ;-(




We vinden een grote groep Wilde Zwanen,  ik tel er minstens 36,   
maar ze zijn allemaal in diepe rust. 
Dus we lopen door, op zoek naar meer wintergasten.

Mannetje en vrouwtje Brilduiker zwemmen rond,  en met in gedachten de mooie kleuren
 in het water bij de Zaagbek, probeer ik er ook hier wat meer van te maken dan  gewoon eendjes in het water. 
Het hoge standpunt ( kon niet anders ) kon ik hier gebruiken om wat riet in de 
voorgrond mee te nemen.  Ik moest wel  een poosje geduld hebben tot de brilduikers  
precies op de goede plaats opdoken,   maar toen ze dat eindelijk deden gaf het wel voldoening.




Hetzelfde trucje toegepast bij de kleine Dodaars.
Dit is trouwens de eerste keer dat ik dit kleine en snelle fuutje acceptabel
in beeld kreeg, ben ik dus blij mee!




We lopen terug naar de zwanen,  die nog steeds niet wakker zijn,  
maar turend over het kanaal zie ik twee roerdompen het riet in vliegen!
Nu ik weet waar ze ongeveer moeten zitten,  vind ik er eentje terug, 
wat zijn ze goed gecamoufleerd tussen het riet, geen wonder dat ik er nog nooit een heb gezien




We blijven een poos staan kijken,  hopend dat hij iets naar voren komt,
dat doet hij ook,  maar vliegt meteen op,  gelukkig drukte ik deze keer wél  de knop in!




Poserende Roodborstjes heb ik vorige week al genoeg gefotografeerd,  ik leg nu de lat wat hoger:
Vliegend Roodborstje!




Dat valt niet mee,  wat zijn ze snel :-(
De kwaliteit is echt niet top,  maar over deze resultaten ben ik toch zeker niet ontevreden




Ons AWD-dagje verloopt weer heerlijk, we hebben al veel moois gezien en gefotografeerd.
We hebben de terugweg langs het Zwarteveldkanaal nog voor de boeg, 
en we verheugen ons al op het mooie namiddaglicht.
De Knobbelzwaan in het gekleurde water is al een goed begin, dat belooft nog wat...




Maar helaas,  de zon verdwijnt ineens om niet meer terug te komen.
Hier kon ik nog net een heel klein beetje profiteren van het licht, en toen was het feestje voorbij.

Een grappig gezicht hoe zo'n hele kleine Dodaars zóveel water weet te verplaatsen.
De scherpte ligt helaas meer op het water dan op het vogeltje, het ging ook zo snel.




Plots zie ik een Houtsnip vliegen, en ik zie ook waar hij in de verte landt.
Vertrouwend op zijn schutkleur - die nu natuurlijk niet werkt, domme houtsnip ;-)  - 
blijft bij lang genoeg zitten om iets dichterbij te komen en een plaatje te schieten.
Gaaf hoor, zo'n Houtsnip zie je niet vaak.
Met het late warme zonlicht erbij zou het natuurlijk nóg leuker geweest zijn.....




Ik begon deze blogserie met een damhertje,  en ik eindig er ook mee.
Nee,  heel zeker geen origineel plaatje, zoals ik die vandaag graag wilde maken,
maar wel een heel lief smoeltje, toch?


Slotwoordje:
Nu vandaag de sneeuw als 'sneeuw voor de zon'  verdwenen is,  heb ik besloten om deze winterse AWD-serie maar snel te plaatsen, we zijn nu nog net even 'in the mood',  de komende week wordt het helaas weer herfst ;-( 
De Drieteenstrandlopertjes sneeuwen nu een beetje onder (om maar even in stijl te blijven),  nog niet gezien?   klik dan nog even  hier 

41 opmerkingen:

  1. Origineler, Loes... ?! 'k Wou dat ik één zo'n foto kon maken... ! Schitterend, alweer !
    Lie(f)s.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes, de AWD is een zeer mooi gebied om je fotografisch te kunnen uitleven.
    Die vos, wat mooi, en dat vliegende roodborstje! Ik heb ook van deze serie genoten, dank je!
    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Jullie hebben echt een spectaculaire dag gehad en dat laat je met hele mooie foto's zien.
    Het begint al met het schattige hertje tussen de bomen. Heel apart. Dan natuurlijk de vos met prooi. Wat is een vos in de sneeuw toch mooi.
    Dat je de snip en de roerdomp hebt gezien is geweldig. Dat is mij nog niet overkomen, maar het lijkt me heel mooi .
    Alle foto's zijn ontzettend mooi en leuk en apart, maar het roodborstje in de vlucht zijn voor mij de toppers. Het is zo moeilijk om zo' klein vogeltje in de vlucht te vangen en dat heb je ontzettend goed gedaan.
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Loes,
    Jij hebt ook je sneeuwblog al geplaatst. Wat een mooie dag he, en jouw foto's zijn toch net even anders dan de mijne. Dat vliegende roodborstje is top, echt knap hoor want ik zag hoe snel het allemaal ging.
    De vos klaar voor de sprong vind ik toch best goed (nu durf ik mijn serie niet meer te plaatsen, want die is kwalitatief minder, maar het gaat om het verhaal).
    De vliegende roerdomp heb jij ook prachtig, maar een foto die ik ook super vind is de dodaars die met snelheid door het water gaat.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook dit is weer een heerlijk awd-blog. Het vliegende roodborstje vind ik erg knap! Maar ook de rest mag er zijn. Leuk dat je ook eens at anders wil proberen, zoal met de brilduikers. Niet alles zal dan goed uitpakken, maar uiteindelijk levert het je originelere foto's op.

    Gr. René

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Loes

    De vogels gaan je steeds beter af nu zelfs gewoon in de vlucht, knap gedaan en de zaag bek met het mooie blauwe water achter zich is heel mooi en goed gezien !
    Het vosje dat je volgt is geweldig net als die met het muisje, jammer van de sprong maar er moet iets overblijven voor de volgende keer.
    Super dat je de roerdomp hebt en ook nog in een aparte houding, nu ga je ze vaker zien zeggen ze als je ze eenmaal gezien hebt !
    Prachtig blog weer en al een beetje anders zoals je wilde.

    Gr Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Loes, deze dag was er echt een met een strikje er omheen, wat was het lekker.
    Je hebt prachtige foto`s gemaakt, de Vos, de Roerdomp, de vliegende Wilde Zwaan, (ja ik ga niet alles op noemen).
    Voor het Roodborstje heb ik je langs het water zien liggen, tjonge wat knap dat je het vliegend hebt vastgelegd want het ging zò snel!!
    Beide foto`s van de Dodaars vind ik trouwens erg mooi.
    Hertjes blijf ik leuk vinden, heel lief die laatste.

    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, Loes, jij bent misschien niet tevreden, maar op die vos zou ik gwewoon trots zijn hoor, net als de roodborstjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, dat vliegende roodborstje en die wilde zwaan! Prachtig. Nou, dat heb ik nog niet voor elkaar gekregen, Loes. Wat is deze serie ook weer mooi. De foto's die er voor mij uitspringen zijn, naast de al eerder genoemde: 5 (wat leuk dat straaltje water uit z'n snavel), 6 (hele mooie compositie en lichtval) en 18 (wat lief). Maar de absolute winnaar voor mij is foto 2. Zo mooi. Fijne dag. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De kwaliteit is niet echt top zegt ze van de vliegende roodborstjes. Menschjjjjj. Ze zijn fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hai Loes,

    Een topdag heb je gehad. Niet alleen prachtige soorten, maar toch wel een paar hele lekkere foto's zeg!
    Er valt mij wel iets vreemds op. Foto 5 van de zaagbek is in het klein heel mooi en ziet er goed scherp uit op het oogje. In de vergroting is het net even ietsje minder. Meestal is dat andersom.
    Maar prachtige foto met dat mooie licht.
    Nummer 7 vind ik helemaal fantastisch. Zo'n sprong is natuurlijk wel leuk om op de foto te hebben, maar nummer 7 is wel zo'n echte gdragsplaat die je eigenlijk nooit ziet. Prachtig!
    De wegvliegende roerdomp heb je gelukkig wel. Wat is het toch een mooie vogel en nu je weet hoe je hem kunt zien in het riet, zal je hem ongetwijfeld vaker tegenkomen.
    Waren jullie misschien te enthousiast en dat hij daarom zo snel weer vertrok?
    Voor foto 13 krijg je een staande ovatie. Een biddende roodborst ;-)
    Ontzettend knap dat je die zo hebt kunnen fotograferen. Helemaal top.
    Ik kan wel blijven opnoemen, maar deze foto's sprongen er voor mij uit, al is de zwaan tegen die mooie blauwe lucht ook erg mooi.
    Topserie!

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  12. piękne zdjęcia, szczególnie to z liskami i prującą kaczką..:)pozdr

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk om voor jezelf nieuwe doelen/uitdagingen te stellen. Het lukt je al aardig hier! Vooral de eerste foto van de vos en de roodborstjes vind ik erg goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Loes
    Wel een speciaal blog, vooral dat vliegende roodborstje vind ik bijzonder. Ook de andere opnamen zijn de moeite waard.
    Groeten Bets

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Loes,

    Wat een een enorme soortenrijkdom toch daar in die AWD. Moet er toch snel maar eens naar toe. Je hebt er heerlijk gebruik van gemaakt, waarbij de foto's van de roerdomp, zeker de vliegende, de slagroom op de taart zijn. Maar ook de houtsnip is natuurlijk heel bijzonder, je ziet ze niet vaak. Wel jammer dat de omgeving wat rommelig is, maar dat is nou eenmaal het biotoop waarin ze voorkomen. Tenslotte de vos die met de muis speelt, heel fraai ook al is het dan ook, wat jij zegt, een tam exemplaar. Ik zou er heel blij mee zijn.
    Leuk overigens dat je wat meer de richting van creatieve fotografie op gaat, ik probeer dat ook, maar het is erg moeilijk.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou Loes, jij hebt het getroffen die dag, wat wenssoorten gevonden ( en zelf ontdekken is toch het leukste) en dan ook nog zo mooi op de foto. Vooral de opvliegende roerdomp is erg gaaf. Het licht in de foto van de knobbelzwaan vind ik prachtig maar ook de vossen in de sneeuw zijn heel erg mooi.
    Het vliegende roodborstje heb je knap gedaan, vooral de 1e foto vind ik heel mooi, en knap!

    Kortom, leuk blog!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig loes! Prachtige foto's van dat rodborstje, top!

    groet,
    Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Loes, dat was weer een fantastische natuurbelevingsdag, wat een verzameling
    prachtige waarnemingen. Mooi de Vos, met prachtige gedragsfoto's. Leuk dat je het Dodaarsje
    hebt kunnen vastleggen, zijn lastige vogeltjes, bijzonder om te zien hoeveel water zo'n klein
    diertje weet te verplaatsen.
    De Roerdomp en de Houtsnip zijn twee prachtige vogels om te kunnen vastleggen en mooi hoe je dat hebt gedaan.
    Maar de meeste bewondering heb ik voor de vliegfoto's van de Roodborst, hoe krijg je het voor elkaar,
    echt geweldig!!!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Loes
    de roerdomp en het roodborstje zijn super
    maar de rest mag er ook zijn.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige foto's Loes, mooi de vossen in de sneeuw.
    Helemaal prachtig om het roodborstje in de vlucht te vangen, dat zie je niet vaak.
    Ook de andere foto's zijn mooi hoor ;-))
    GR. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Loes,

    Wat een prachtige serie, perfect licht, schitterende plaatjes, ik heb er van genoten.

    De vos die met zijn poot het muisje port is een topper!
    En die opvliegende roerdomp mag er anders ook zijn...

    Groeten,
    Vincent

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Loes,
    Eindelijk de kans om te reageren. Wat je laat zien is een felicitatie waard. Bijzondere waarnemingen, bijzondere foto's. Het "biddende" roodborstje, de dodaars met boeggolf, de vossen, de zaagbekken, de roerdomp, de houtsnip - eigenlijk te veel om op te noemen - vind ik fraaie foto's.
    Gelukkig hebben Ghita en jij ook roerdompen gezien. Dat vergoedt het een beetje dat jullie toch iets te vroeg zijn weggegaan van de plaats waar we er samen een in het riet gezien hebben. Je mag best blij zijn met de gemaakte foto's.
    Groetjes, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo Loes....

    Je hebt weer flink je best gedaan...
    Mooie opnames stuk voor stuk..
    toch het ik wel wat favorieten...de vossen foto's natuurlijk, maar
    wat ik super goed van je vind zijn de foto's van het roodborstje
    in de vlucht...ik heb dat nog nooit op een foto gezien...
    zo knap gedaan...complimenten!!

    Lg.,Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jeetje wat een actie foto`s van het Roodborstje!
    Echt heel gaaf om te zien.

    Maar ook de vosjes in de sneeuw, het blijft mooi!
    Ben blij dat ik daar niet wandel want de kou daar moet ik het nog even niet van hebben.
    Maar daarom geniet ik hier extra en dus lekker warm in huis.

    Groetjes Cristien.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Loes,
    Wat een hoog tempo van bloggen heb je en dan nog in zulke goed kwaliteit! Jullie hadden een prachtige blauwe lucht en de witte, wilde zwaan komt daar schitterend tegen uit. Het doorkijkje is leuk. Met de onscherpe voorgrond bij de reiger heb ik wel wat moeite, waarschijnlijk omdat hij wit is. Heel mooi de blauwe kleur in het water bij de zaagbek.
    De drie vossenfoto's zijn echt mooi. De alerte houding en de poot naar de muis zijn super, maar ook de voldane blik bij de 3e foto is geweldig. Samen vormen ze een mooie serie. Een serie maken proberen we wel eens op de fotoclub en dat valt niet mee.
    Wat hebben jullie veel gezien. De dodaars, de zaagbekken, de houtsnip en de roerdomp zijn fijne ontmoetingen. En als je dan zo snel kunt reageren zoals jij dat hebt gedaan bij de opvliegende roerdomp en het aanvliegende roodborstje, krijg je originele AWD-foto's. Super acties.
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Loes,

    wat een gave serie zeg en wat veel hebben jullie gezien.
    Ik was alleen even de weg kwijt toen je schreef: We hebben de terugweg langs het Zwarteveldkanaal nog voor de boeg. Waar zijn jullie dan begonnen????
    Hoe dan ook, dit is echt een heerlijke wandeling geweest, met veel moois waaronder zelfs de roerdomp. Je bent zelf dan niet zo tevreden over bepaalde foto's maar ik vind ze echt heel mooi. Alleen de foto's van het roodborstje zijn in de vergroting lang niet zo mooi als de gewone op je blog zelf.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een heerlijke wandeling door het AWD Loes
    En jullie hebben OOK nog een hoop gezien

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig, Loes, een hele fijne wandeling zo te zien.
    de AWD is altijd mooi, maar jij weet er iets heel moois va te maken, ik vooral vol bewondering voor je roodborstje: geweldig!
    Hartelijke groet, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  29. De lat ligt hoger, maar zo te zien kom je er met gemak overheen.
    De roodborst in vlucht, schitterende foto gewoon.
    De vos spelend met de muis, ook zo een mooi moment en dan ook nog de Roerdomp en Snip meepakken, dat was een lekker dagje volgens mij.

    'De laatste mooie winterdag?' Volgens het KNMI: "Vooruitzichten lange termijn woensdag 06 februari tot en met woensdag 13 februari
    Geleidelijk toenemende kans op een kouder weertype met enkele winterse buien."

    Dus wie weet, binnenkort deel twee van de winter.

    Groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hallo Loes,

    Ik heb weer van a tot z zitten smullen van je foto's en teksten.
    En inderdaad, wat een lief smoeltje van dat laatste hertje.
    Veel plezier weer op je volgende natuur/fotografeer/blog dagje.

    Hartelijke groet,
    Els

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Gaaf zeg de roerdomp!! Erg bijzonder en een hele mooie om live te zien! Het vliegende roodborstje is ook leuk! En de vos met prooi ... wat een geslaagde dag heb je gehad! Groetjes en fijne avond
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ha Loes,
    Je hebt wel een TOP-dag gehad hoor! Prachtige foto's en een hele safari.
    De winnaars zijn voor mij de vliegende roodborst, de "tamme" vos die je tegemoet komt,de opvliegende Roerdomp, de waterverplaatsende dodaars en de 2e foto van de zaagbek.Ik had even geen zin om nummertjes neer te zetten ;-) Wat fantastisch mooi vastgelegd allemaal. Je had ook wel geluk hoor!
    Ik heb weer met veel plezier naar je blog gekeken.
    groetje's
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een serie Loes, Daar zitten een aantal gouden momenten tussen.
    En dan lijkt het vliegende roodborstje ineens zo gewoon terwijl het een heerlijke foto is.
    Zelf was ik zaterdag gegaan en miste echt een leuke gezellige gids in het gebied!
    Op een gegeven moment was ik echt de weg kwijt. Het bezoekerscentrum heeft in ieder geval weer een kaart verkocht van het gebied want hier kom ik zeker terug. Jouw foto's en die van anderen bewijzen keer op keer hoe rijk het gebied is aan natuur en speciale momenten.

    gr jowan

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoe rijk kan een bepaald gebied eigenlijk zijn aan dieren? Geweldig dat zulke gebieden er zijn. Maar daar heb je al dat moois nog niet op de foto. Die eer komt jou toe. De zaagbekken vallen direct op door de gestoken scherpte, helemaal strak en goed op het licht en de kleuren van het water, super. Vliegende vogeltjes ben ik ook mee bezig geweest. Lastig is dat maar die van jouw mogen er helemaal zijn. Onnodig te zeggen dat de serie in zijn totaal prachtig is....

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Met bewondering kijk ik naar je vliegende roodborstje. Een knappe prestatie, de scherpte op het kopje. Ook je zaagbekken en zwaan zijn van grote schoonheid. Knap dat dat je al die soorten heb gevonden en ook zo heb vastgelegd. Weer een genot om naar te kijken.

    gr frans

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Leuk stukje weer. De vos met muis is heel leuk. En die opvliegende roerdomp is helemaal tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Loes,

    Een mooi streven, om met originele foto's thuis te gaan komen. En met een gebied als de AWD -dat jij goed kent- heb je daar zeker de mogelijkheden voor, wat je ook wel weer laat zien.

    Want afgezien van de laatste 2 hebben ze allemaal wel iets bijzonders: een aparte compositie, mooi licht, actie...
    Je eerste zaagbek is erg fraai van kleur, mooi dat blauwige rechtsachter de zaagbek. En je vosje is weer super, vooral die met de muis.
    En je Wilde zwaan en vooral het roodborstje in vlucht: top! Prachtig die scherpte op het koppie en de onscherpe vleugels.
    Jammer inderdaad van de scherpte bij de Dodaars, want die is ook prachtig met die watergolf!

    Groetjes, Wouter

    nb: en gefeliciteerd weer met je "bijna-in-de-prijzen" bij de Roots, het zal toch echt niet lang meer duren of je zit bij de eerste drie! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hallo Loes,

    Weer een AWD blog om van te smullen. Wat een geweldige vangst had je hier weer, net als de Vos. Helaas bleef je niet de ontspan knop indrukken, maar heb je wel een mooi plaatje overgehouden aan het fraaie natuurlijke gedrag van deze tamme vos. Als die naar jullie aan komt lopen is ook weer een sterke plaat. Dan je Zaagbek foto's Ja daar ben ik wel jaloers op wat werkt het ochtendlicht erg goed mee aan deze foto's waardoor ze nog mooier worden. Dan een Roerdomp al vastleggen is al knap, maar dan ook weer zo'n geweldig gelukte opvliegende foto ervan....weer complimenten hoor. Zo'n foto heb ik dan liever als eentje waarbij ik er 2 meter bovenop zat en gemaakt vanuit mijn auto in tegenlicht.

    Dan nog de lat hoger gelegd voor vliegbeelden van een Roodborst. Ook daar ben je prima in geslaagd. Heel gaaf om te zien het bevroren beeld van de Robin. Inderdaad een soort bidpose.


    Als laatste dan nog een domme Houtsnip vastleggen, dat is ook niet bepaald een vogel die je snel kan tegenkomen.


    Wederom een erg geslaagde dag AWD met absoluut weer bijzonder fraaie foto's.

    Groetjes,

    Rem

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hoi Loes,

    Wat een gave serie zeg(dit geldt ook voor je vorige AWD blog).Fijne wintermomenten.
    Oei een roerdomp, foto niet zo fraai maar toch ben ik jaloers! Die roodborst is superrrr.
    Genieten van jouw foto werk!

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dit is zeker een ander dan anders, en je hebt niets te veel verteld over het roodborstje, wat een leuk speeltje. En het vosje op zoek naar eten, staat er wel heel mooi bij. Het dodaartje heeft een motortje onder zijn buikje, voor zo'n klein beestje een hele grote golf weten te maken. En een roerdomp weten te pakken. Het blijft moeilijk zoeken, je hebt de boef te pakken. Heel goed gedaan. En pracht serie die je laat zien.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Bijzonder knap fotowerk ! Wat mooi om het roodborstje nu eens vliegend te zien, echt heel bijzonder.
    En ooh wat het je de zwaan prachtig in beeld gebracht. Geweldige serie, ook je vos en hertjes, PRACHTIG !

    gr. Truus

    BeantwoordenVerwijderen