De mooie natuur daagt mij uit om te fotograferen, de wens om goed te leren fotograferen daagt me uit om er steeds vaker
op uit te gaan om te oefenen.
Een heerlijke wisselwerking dus, waaraan ik veel plezier beleef.
Op deze site doe ik verslag van mijn pogingen om wat ik zie zo mooi mogelijk vast te leggen.
Bedankt voor je bezoekje, en mocht je een reactie achter willen laten, dan stel ik dat erg op prijs.

Klik op een foto voor een presentatie in groter formaat en hogere kwaliteit!


maandag 19 november 2012

Agenda 2013


Een paar maanden geleden liet Yvonne mij vol trots haar agenda zien, die ze bij Fotofabriek had laten maken.
Ik was er zo enthousiast over dat ik ook in mijn foto-archief gedoken ben,  en na een paar dagen lag ook mijn agenda 2013 op de deurmat.

Omdat Yvonne er al een blogje aan gewijd had, besloot ik aanvankelijk om dat niet ook te doen.

Maar nu ik inmiddels een aantal familieleden en vrienden verblijd heb met deze agenda,  en daar zulke leuke reacties op krijg,  wil ik de agenda die ik met  veel plezier samengesteld heb, en waar ik nog steeds met heel veel voldoening naar kijk,  toch eigenlijk wel delen met de buitenwereld.

Dus vol trots presenteer ik mijn eigen agenda 2013!














De indeling van de agenda is één week per twee pagina's, en Fotofabriek biedt ruimte voor een heleboel foto's




Bovendien is er voldoende mogelijkheid om foto's in het groot weer te geven




Het was een hele uitzoekklus, omdat ik de foto's  wilde laten passen bij het seizoen,
dus bijvoorbeeld lammetjes in het voorjaar




en tulpen in mei





Reeën in de wilde radijs in de zomer, die verdienen een prominente plaats in groot





Net uitgeslopen juffertjes in de voorzomer





Waterlelies in bloei in juli





Veenpluis en Zonnedauw





Eind augustus,  die week vraagt om illustratie met bloeiende heide 





Nazomer




De sfeer van het najaar




en tot slot schelpen en schaaldieren op een winters strand






En zo heb ik 52 weken gevuld met bij het jaargetijde passende foto's,  
afgewisseld met een aantal grote afbeeldingen.

Met liefde gemaakt,  en met liefde gedeeld!



Slotwoordje:
Inspireert dit je om ook aan de gang te gaan?  Kijk dan op de site van Fotofabriek 
Voor € 19,99  exclusief verzendkosten heb je hem binnen een paar dagen in huis.
Geen zin om zelf aan het werk te gaan, maar wil je wellicht wel het hele jaar plezier hebben van zo'n fraaie agenda?  Of zie je er een mooi kado in voor je dierbaren?  
Neem dan gerust contact met me op :  
Mail  :  belton at (apenstaartje)  compaqnet.nl 

37 opmerkingen:

  1. Hoi Loes
    wat een mooie kalender heb je van je mooie foto's laten maken wat gaaf dat is toch een mooi kado als je die aan iemand weg geeft.
    groetjes Herman,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is je agenda ongelooflijk mooi geworden Loes. Je hebt er waarschijnlijk heel wat werk aan gehad, maar het resultaat mag er zijn.
    Hier heb je echt het hele jaar plezier van. Iedere week weer genieten van je mooie foto's.
    Na het blog van Yvonne was ik het al van plan en toen kwam het er niet van, maar nu ga ik toch ook eens proberen zoiets samen te stellen.
    Heel fijn dat je dit in je blog laat zien.
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes, Wauw wat fantastisch ziet dat er uit zeg. Prachtig. Mooi idee. Ik heb je reactie idd niet aangekregen maar zie hem ook niet op je blog staan. Helaas.ik vraag me ook altijd af of ze wel aankomen. Maar je was er dus....leuk. Ik was er met 2 andere dames. Ik ben niet zo'n held dat ik gelijk op iemand af stap om te kijken of het echt zo is wat ik denk :) maar weet bijna wel zeker wie je was. Je zat volgens mij toen wij weggingen met iemand buiten de arena in het gras te praten. Wie weet zien we elkaar nog een keer. Groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Andrea, ik had dit geschreven:

      "Ja, ik was inderdaad de 26e oktober in de AWD en ik zag iemand waarvan ik telkens dacht: dat zou Andrea best kunnen zijn!
      Was jij daar met twee vriendinnen? En je fotografeerde niet zoveel, ik zag je steeds op een boomstam zitten, klopt dat?
      Ik wilde naar je toegaan, maar had toch enige schroom, jammer, had ik het maar gedaan. Doe ik een volgende keer!"

      Ik begrijp nu dat jij het inderdaad was, maar helaas zijn we allebei helden op sokken ;-)

      groetjes Loes

      Verwijderen
  4. Prachtig gedaan, Loes, heel inspirerend! Ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent. Het lijkt me inderdaad ook een flinke klus, zeker als je streeft naar zo'n mooie serie, steeds passend bij het jaargetijde, maar ik overweeg nu toch er ook een te maken.
    Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,

    Hij is mooi geworden! En natuurlijk zijn familieleden blij met zo'n mooie agenda. Zelf maak ik al jaren een kalender voor deze en gene, wordt ook altijd erg gewaardeerd. Het zijn in elk geval dankbare cadeaus voor feest- en verjaardagen.

    Die schelpenserie op het strand herinner ik me nog van eind vorig jaar, prachtig vond ik die!

    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahaha wat een helden zijn wij he. goh echt jammer en wat grappig dat we dat van elkaar dachten. Ik moest zo lachen toen ik je antwoord las. Ja ik zat op die boomstam. En ik weet dat we een paar keer oogcontact hebben gehad maar hoewel ik best kan babbelen ben ik op zulke momenten vaker verlegen stom he. Gelukkig was ik niet de enige. We hadden al de hele ochtend op de koude grond gelegen en ik begon het koud te krijgen en had honger. Ik was toen even aan het kijken op mijn camera of het wat was maar zat ook een hert in de gaten te houden wat aan de andere kant buiten de arena stond te eten vandaar dat ik daar een beetje bleef zitten om warm te worden haha. Echt jammer. Volgende keer beter. Doeiii fijne avond. gr Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi, Loes!
    Erg inspirerend.

    Ik weet niet wat ik er verder nog aan toe zou moeten voegen.
    O ja, 1 ding: Er had best een vogeltje in gemogen ;-)

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O jé, die staan er toch echt wel in... ik heb geprobeerd een gevarieerde keuze te maken, dus hoe kan ik nou toch die vogeltjes vergeten!

      Verwijderen
  8. Hoi Loes,
    In een woord prachtig.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Loes,
    Je had het me al verteld, maar dit is wel echt fantastisch om te zien. Hij kan zo in productie genomen worden! Prachtige foto's en helemaal geweldig dat ze in de juiste periode staan. Kan je volgend jaar ook meteen goed zien waar het weer tijd voor is :)
    Het is dat ik voor 2013 de Roots al heb, maar ik houd dit wel in gedachten.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er gelikt uit Loes. Prachtige foto's heb je er in staan. Was vast een hele puzzel om de foto's uit te zoeken, zeker als ze zoals bij jouw van een hoog niveau zijn .

    gr frans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige agenda heb je gemaakt Loes, kan mij voorstellen dat wie hem krijgt er blij mee is.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow Loes dat ziet er fantastisch uit!
    Wat een smaakvol samengesteld geheel, maar dat is jou ook wel
    toevertrouwd.
    Alles mooi overdacht en wat een grote diversiteit aan foto's
    heb je dan toch.
    Leuke tip en ik ga zeker even op die site kijken...
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk ... een eigen jaaragenda!
    Ziet er erg goed uit hoor ... mijn complimenten! Zo heb ik een eigen verjaardagskalender op de wc hangen ... ook leuk :-)

    Groetjes en fijne week
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het eerste wat me opvalt is de grote hoeveelheid prachtige foto's die je hebt gemaakt. Ik heb je vossenfoto's opgezocht. En de foto's in het herfstbos springen er ook uit. Alles eigenlijk... Die reeën zou ik aan de muur hangen (de foto's bedoel ik...). Je bent een veelzijdige fotografe.
    Wat een leuk idee zo'n agenda. Bedankt voor de tip!
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Daar zal jij een heel jaar dubbel plezier van hebben, wat een leuk idee om zo je fraaie werk om te zetten in iets heel praktisch....

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Loes,
    mijn zus Daniëlle heeft het ook een keer gedaan , was ook iedereen verast.
    met jou mooie foto's is het een pracht kado.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hi Loes,
    Wat een mooie agenda, en grappig, ik zie er foto's in terug die jij tijdens een van onze uitstapjes hebt gemaakt. Ik heb zelf een agenda bij de HEMA laten maken (had ik cadeau gekregen, zo'n foto-cadeaubon), maar die had echt minder mogelijkheden. Dit is toch wel heel erg leuk.
    Je hebt mooie bij elkaar passende foto's gekozen en ook nog passend bij de tijd van het jaar.
    Echt iets moois waar je straks elke dag plezier van hebt.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Loes, wat is dat een prachtige agenda geworden!
    Ik wil er ook een gaan maken maar...tijd.
    Eigenlijk moet ik er gewoon aan beginnen en kijken hoe ver ik kom, eventueel voor 2014 hà hà.
    Jij hebt knap werk geleverd,

    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi geworden, de fotofabriek krijgt het nog druk dank zij jou inspiratie. Hartelijke groeten Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Loes,
    Prachtige agenda.
    Het fijne is dat je het hele jaar door je belevenissen in de mooie natuur weer beleeft.
    Iedere week weer een mooie herinnering aan fijne buitenuitjes met mooie gelukte foto's.
    Een feest van herkenning natuurlijk ook. Ik bekijk de foto's ook met:"Oja, die heb ik in een blogje voorbij zien komen!" en "zou die op de Westerheide gemaakt zijn, of in Lagieskamp?" Kortom ook ik word al helemaal blij met jouw agenda!.
    groet,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik ben blij dat je van gedachten bent veranderd het is zo mooi geworden bedankt voor het delen en heel veel succes er mee lieve groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat ziet er geweldig uit, Loes. En dat het een heleboel werk is, kan ik bevestigen. Ik was bij Vistaprint met een kalender begonnen. Hmmm.....je moet het inderdaad zorgvuldig afwegen en dat kost tijd. Na het indelen van 3 maanden ben ik gestopt. Wat een klus. Maar jouw agenda is wel érg mooi geworden. Groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi....

    Al jij nu nog iets vergeet ik 2013 ..weet ik het ook niet meer
    Het is een agenda waar je met plezier je afspraken in schrijft..
    Ziet er echt super uit Loes..

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi stukje werk (monnikenwerk) om het allemaal uit te zoeken.
    Maar ja,je hebt wel loon naar werken gekregen.
    Ziet er echt fraai uit.
    Groet van eilandstaete.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Loes,

    bedankt voor je reacties....wordt altijd gewaardeerd!! Het is een leuk idee/kado om dit zelf met je eigen gemaakte foto's te laten maken inderdaad. Ik weet zelf dat de meeste tijd gaat zitten in het uitzoeken van de vele foto's en het plaatsen. Je hebt er zo te zien bewust voor gekozen om typerende foto's te plaatsen in de juiste tijd van het seizoen. Het eind resultaat mag er zeker wezen. Toch iets waar je trots op bent als je het in handen krijg. Ben het wel met rené eens.............ik mis vogelfoto's bladzijde!!!!

    Eigenlijk moet je nu ook een fotoboek laten maken, nu je toch alle foto's hebt uitgezocht!!

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  26. zo....dat ziet er goed uit zeg! dat is wel een leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een prachtige agenda Loes, hier kun je trots op zijn, het geeft zoveel meer voldoening als je gedurende het hele jaar je afspraken in je eigen agenda kunt maken waar je iedere keer weer het resultaat van je werk en onze prachtige hobby terugziet. Mooie gevarieerde fotokeuze ook, maar ik mis inderdaad de vogels.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zo, wat een mooie agenda.
    En wat een leuk idee....!
    Lijkt mij leuk om een keer te doen het alleen wordt het voor mij wel een uitdaging om hem seizoens-gebonden te maken ;-)

    Grs Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dit is een geweldig idee.
    En wat heb je er werk van gemaakt meid.....maar dan hebbie ook wat h'e.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Loes,

    dit vind ik echt super zeg!
    ik heb de link gelijk even opgeslagen.
    ik wist niet eens dat dit kon, maar als
    ik jou agenda zie dan kun je ze zo
    op de markt brengen. Er staan echt
    prachtige foto's in alleen geen vogeltjes
    (zoals René al opmerkte hihi....)
    Echt geweldig dit.
    Ik zag de prijs alleen vanaf staan klopt dat?

    groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Loes,
    Ziet er prachtig uit!
    En ik kan me voorstellen hoeveel werk er in is gaan zitten, want als je zo de foto's op thema bij elkaar wil zoeken is dat een enorm karwei.

    Kan je nog iets over de kwaliteit zeggen?!

    Zelf heb ik vorig jaar een agenda bij nl.foto.com gemaakt. Werkt ook prima, en je kan vrijwel de hele agenda zelf indelen en erg veel foto's plaatsen. Maar het was vrij dun papier en vooral de kwaliteit van de foto's viel me wat tegen. In ieder geval minder dan de Hema-agenda, maar die heeft weer een raar bijna vierkant formaat...

    Groetjes, Wouter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Wouter,
      Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, maar ik vind de kwaliteit prima.
      In mijn blog zien de foto's er minder fraai uit, maar dat komt door het scannen.
      En ja, het was veel werk, maar wel heel erg leuk werk ;-)
      Groetjes Loes

      Verwijderen
  32. Ziet er heel gaaf uit Loes maar ik ben komend jaar al voorzien!
    De afdruk kwaliteit van de foto`s in de Roots agenda valt best tegen vindt ik maar lees dat je over jou agenda zeer tevreden bent, wie weet volgend jaar!

    Groetjes Michel

    BeantwoordenVerwijderen