De mooie natuur daagt mij uit om te fotograferen, de wens om goed te leren fotograferen daagt me uit om er steeds vaker
op uit te gaan om te oefenen.
Een heerlijke wisselwerking dus, waaraan ik veel plezier beleef.
Op deze site doe ik verslag van mijn pogingen om wat ik zie zo mooi mogelijk vast te leggen.
Bedankt voor je bezoekje, en mocht je een reactie achter willen laten, dan stel ik dat erg op prijs.

Klik op een foto voor een presentatie in groter formaat en hogere kwaliteit!


vrijdag 18 juni 2010

Avondlicht

De tweede AWD-wandeling van woensdag! 's Avonds ben ik gezellig met Ria http://ria-struinendoorhetawd.blogspot.com/ op pad gegaan voor een mooie avondwandeling, ca. half zeven namen we ingang Panneland




Eerst even kijken of de kikkers er zitten, ja, leuk! Ik had ze tot nu toe wel steeds gehoord, maar nooit eerder gezien

Ze zijn lekker aktief bezig!


De foto's zijn gemaakt op afstand met behoorlijk tegenlicht, dus ik heb hier flink aan moeten sleutelen om de kikkers zichtbaar te maken

Even verderop zit moeder eend met vijf prachtige kleintjes, wat een heerlijk spul. Ik kan natuurlijk weer niet kiezen welke foto ik plaats, dus een miniserie:















We lopen langs het weiland om de hertjes over de sloot te zien springen, het blijft een enig gezicht!


Verderop in het weiland weten de herten precies hoe ze onder het hek door kunnen komen


We lopen langs het betonnen kanaaltje, hier willen de herten niet springen, maar nemen ze net als wij het dammetje


Ria wijst me hoe je op het Eiland van Rolvers kunt komen, dat wist ik maar nooit. Hier hebben we even lekker rondgestruind, prachtig is het hier, met veel van deze kleine moerasjes

We gaan langs het Zwarteveldkanaal, het riet groeit steeds hoger, we kunnen er nog maar net door. Wat steekt het damhert mooi af tegen het frisse groen

De avond valt, en het licht wordt weer zo mooi


Wat een dag, ik heb het mooie ochtendlicht meegemaakt


en nu geniet ik dus ook van het prachtige avondlicht

Zwartveldkanaal bij ondergaande zon


Ria heeft betere ogen dan ik :)
Zij ziet deze minuscule kikkertjes in het water
-
wat een enig spul


We zagen ook de kikkervisjes (zonder pootjes, met staartje) maar het lukte niet om die watervlugge diertjes op de foto te krijgen
-

Op weg naar de uitgang zien we deze reiger rustig in een boom zitten, en hiermee besluiten we een zeer aangename avondwandeling


Slotwoordje:
Dat was erg leuk om samen deze wandeling te maken, we hebben er beiden van genoten.
Tegen elf uur was ik thuis, heel voldaan, het was een lange dag, ik heb in de duinen de zon op zien komen, en op een andere locatie ook weer onder zien gaan....

4 opmerkingen:

  1. Mooie serie en zo te zien hebben jullie genoten samen !!

    Als je de zon hebt op zien gaan en onder zien gaan heb je zeker een lange dag gehad zeg pffffff
    EN een hele hoop km gemaakt
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes
    Een heerlijke wandeling met Ria...
    Ja..het eiland van Rolvers is prachtig..en lekker rustig..helaas zie je hier niet zoveel wild..en waarom niet?..Ik zou het niet weten.
    Als ik een beest was..Nou..dan ging ik lekker op het Eiland van Rolvers wonen :)
    Later dit jaar..Als de bramen rijp zijn..Dan is de kans groter een vos tegen te komen.
    want in die periode is te zien(ontlasting vos)dat de Vos gek is op de Braam.
    Heerlijk is dat avondlicht..Wat een dag heb jij gehad (deze dag)..Ik denk dat je het wel voelt aan de spieren :)
    Maar dat het de moeite was..dat staat als een huis..Want wat heb jij veel gezien deze dag.
    En wat een afwisseling qua dieren...Heel gaaf.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, na de vroege ochtend, ook nog een avondwandeling. En wat voor een, prachtig weer, de kikkers (die heb ik vandaag ook gezien, ver weg), eendjes, springende hertjes en vooral dat prachtige licht. Echt, ik ga zeker ook een keer in de avond.

    Toevallig kwam ik Ria vandaag tegen in het AWD, en we gaan misschien een keer een avondronje AWD doen samen.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gave kikker foto's!
    Lekker zo'n ochtendwandeling.
    Groet,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen