De mooie natuur daagt mij uit om te fotograferen, de wens om goed te leren fotograferen daagt me uit om er steeds vaker
op uit te gaan om te oefenen.
Een heerlijke wisselwerking dus, waaraan ik veel plezier beleef.
Op deze site doe ik verslag van mijn pogingen om wat ik zie zo mooi mogelijk vast te leggen.
Bedankt voor je bezoekje, en mocht je een reactie achter willen laten, dan stel ik dat erg op prijs.

Klik op een foto voor een presentatie in groter formaat en hogere kwaliteit!


zondag 16 mei 2010

Vogelmeer

Vanmiddag heb ik even de fiets gepakt voor een bezoekje aan de Kennemerduinen, eerst het Vogelmeer, daarna staat de Oosterplas op mijn programma









Het is een mooi stukje natuur dit Vogelmeer, het oogt soms bijna on-Nederlands



In het gehele gebied Zuid Kennemerland grazen de Schotse Hooglanders
-
-
en vaak houden ze zich op in de buurt van een van de uitgegraven meertjes, zoals het Vogelmeer
-
-
Ach, deze is een horen kwijt
-
-
Behalve de Hooglanders leven er groepen Konikpaardjes en Shetlandpony's, en ik had het geluk de Koniks bij de waterkant aan te treffen. Op deze zondagmiddag waren er best veel mensen, en ik zag tot mijn geruststelling dat je heel dichtbij deze dieren kan komen, dus tijd voor wat foto's
































Dit meertje doet zijn naam echt eer aan want er huizen vele watervogels


Een gezellig familie-uitje van de grauwe ganzen
-
-
De canadeesjes zijn er ook


en zwemmen trots rond met hun kindertjes


Slotwoordje:
Ik heb me hier weer heerlijk kunnen uitleven met het fotograferen van wat er allemaal te zien en te genieten was, en dat was zoveel dat ik bij de Oosterplas nooit meer ben geweest.. die bewaar ik dus voor een volgende keer

6 opmerkingen:

  1. Oh Loes, wat een mooie serie weer en wat heb je weer veel gezien ... Ik sla deze weer op als favoriet, want ook dit gebied wil ik best graag een keer bezoeken in de toekomst, het ziet er erg mooi uit!
    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes..
    Ik zie dat ik wat achter liep.
    Wat gaat het hier soms snel :)
    Een heerlijk gebied..En zo dicht bij de AWD..En ik ben er nog nooit geweest.
    Ik zie het alleen steeds meer op site's.
    Dus ook ik moet daar eens naar toe.
    De vlinders en de libelle waren ook geweldig.
    Ik heb er niet veel gezien vandaag..Het was in de morgen ook niet warm genoeg.
    Volgend weekend ga je er vast veel op de foto zetten...Want het word mooi weer.
    Gr Henk

    p.s. Paarse rand bij tegenlicht..Ik zat op mijn knieën..En dus zoals jij al zei..Schuin omhoog..Met tegenlicht.
    Het leek wel of er een met een viltstift bezig was geweest...zonde van de foto's.
    Maar?....Ik heb weer wat geleerd :)
    Bedankt Loes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn het weer plaatjes.
    De ganzen met hun jongen.
    Vooral de paarden vind ik prachtig, daar zitten echt mooie foto's bij.
    Een fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig he dat vogelmeer
    En volgens mij is dit de kudde die wij tegenkwamen met dat manke paard
    Een dezer dagen stappen wij ook weer op de fiets daar naar toe ......wij mogen dan dwars door de duinen......gelukkig mag dat niet in het AWD maar hier dus wel en daar profiteren we dan maar even van ;-)
    Wat een geweldige mooie serie Loes !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige serie weer!
    Mooi gebied is dat daar.
    He is een tijd geleden dat we daar waren.
    Groet,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie serie van de konikspaarden, die springen er echt uit.

    En ik weet nu zeker, ik wil een keertje naar de kennemerduinen.

    BeantwoordenVerwijderen