De mooie natuur daagt mij uit om te fotograferen, de wens om goed te leren fotograferen daagt me uit om er steeds vaker
op uit te gaan om te oefenen.
Een heerlijke wisselwerking dus, waaraan ik veel plezier beleef.
Op deze site doe ik verslag van mijn pogingen om wat ik zie zo mooi mogelijk vast te leggen.
Bedankt voor je bezoekje, en mocht je een reactie achter willen laten, dan stel ik dat erg op prijs.

Klik op een foto voor een presentatie in groter formaat en hogere kwaliteit!


donderdag 22 april 2010

Krentenbloesem

Na de bollenvelden blijf ik nog even in de bloemensfeer.

Ik heb het vorige week al aangekondigd, de krentenbomen op de hei bloeien, dus vandaag een logje helemaal gewijd aan de krentenbloesem!

Op slechts luttele meters van de drukke A1 bij Laren ligt een klein heitje met een zandverstuiving. Nu de krentenbomen bloeien, en de berken in het frisse groene blad staan, is dit plekje omgetoverd tot een waar paradijsje. Ik heb er een hele serie foto's gemaakt waarvan ik er na sorteren nog steeds veel over heb, dus vandaag véél krentenbloesem, geniet mee!



























































Aan de andere kant van de snelweg ligt de Zuiderheide, die ik al vaker in beeld heb gebracht, ook hier is de hei getooid met deze heerlijke bloesems
















Slotwoordje: ik ging om 6 uur van het werk weg, moet dan een uurtje fietsen, maar was vandaag pas om 9 uur thuis, het was zo mooi, ik kon niet stoppen met fotograferen.....
En zal ik eens wat vertellen?
Ik ben steeds meer tevreden over de resultaten die ik uit mijn camera tover!
Tot de volgende keer maar weer


12 opmerkingen:

  1. Die met die hooglander vind ik echt schitterend!
    Mooie foto's weer :-)

    Groetjes Thessa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je mag ook best trots zijn op jezelf. Gewoon omdat je foto's prachtig zijn. Maar dan nog, als je er zelf tevreden over bent, prima toch? En als anderen (wij) ze dan ook mooi vinden is het mooi meegenomen toch? Die Hooglander had je mooi te pakken zeg! En idd prachtig die bloesems. Ook de kleuren zijn mooi, en dan nog een strakblauwe lucht erbij. Dat is toch genieten?
    Ik wens je een fijn weekend,
    groetjes jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Thessa, Jacqie,
    Bedankt weer voor jullie leuke reacties.
    Wat grappig dat jullie allebei die Hooglander noemen, ik vind hem zelf nl. helemaal niet zo geweldig, hij stond niet op de goede plaats, qua licht en compositie, heb nog een hele poos gewacht, maar ja, ze luisteren niet naar je..
    Zien jullie trouwens dat die horens er dubbel opstaan? Ik heb de automatische HDR functie van de camera gebruikt ( twee verschillend belichte beelden die over elkaar worden gelegd). De hooglander heeft echter zijn kop bewogen, en dan krijg je dit dus.
    Groetjes en fijn weekend allemaal, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    Wat een prachtig gebied daar! Wederom mooie foto's en die schotse hooglander onder de boom met bloesems is inderdaad erg leuk maar wel jammer van de dubbele hoorns :-)
    De bloesems zijn erg mooi gelukt en ik kan me voorstellen dat je wat later thuis was dan gepland :-)

    Ik ben gisteren nog naar de bollenvelden geweest, had de nacht er voor nog gewerkt, 's ochtends een paar uur geslapen en 's middags het fietsje op om langs de bollenvelden te gaan. Ik ben tot net boven Noordwijkerhout gekomen en toen weer terug naar beneden gegaan, maar heb erg mooie velden gezien en het blijft genieten, die bollenvelden!
    Groetjes en fijn weekend,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kunt inderdaad tevreden zijn want je foto's zijn stuk voor stuk echte plaatjes om naar te kijken, complimenten hoor :)

    Groet,
    Klaas

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Loes
    Prachtige foto''s..Daar mag je zeker tevreden over zijn.
    En ook ik ga voor de Schotse Hooglander...En die dubbele hoorns...Ja dat heeft juist wel wat..
    Zo zie je maar....Smaken verschillen:)
    Zo maakt mijn dochter foto's...Die maakt ze het liefst bewogen..
    Een heerlijk gebied.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dubbele hoorns of niet ik vind het een prachtige foto
    Zijn het eetbare krenten ????
    Zou wel handig zijn , hoef je alleen maar een broodje mee te nemen ....doe je zo de krenten erbij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Loes,
    Bedankt voor je berichtje in het gastenboek en je felicitaties! Zelf word ik morgen 33 ... :-)

    Ik wil jou natuurlijk ook een heel fijne verjaardag wensen morgen! Fijne dag en veel plezier!

    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Loes
    Gefeliciteerd met je verjaardag ( ik las het bij Miranda op de site) Fijne dag.
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een heerlijke zonnige serie. Ik kan me voorstellen dat je er heel lang over hebt gedaan om van je werk thuis te komen. Ik vind de bloesems met de blauwe lucht op de achtergrond het mooiste, die met de zandverstuivingen zijn ook mooi, maar daar valt de kleur een beetje in het niet (weinig contrast bloesem/ zand), Maar dan is er weer een foto met een boom vol in bloesem met de schotse Hooglander erbij en dan smelt ik helemaal weg, heerlijk zo'n foto.

    Ik heb vandaag ook bloemen gefotografeerd, en ook iets wat op de krentenbloesem lijkt (ben niet zo goed in bloemennamem.

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook nu mag het resultaat er zijn Loes.
    Mooie macro's van de bloesem en ondanks de bewogen hoorns staat hij wel mooi in de compo.
    Leuk om naar te kijken allemaal.
    Groetjes,
    Peter en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Loes
    ook ik heb vrijdag uit het werk zomaar een poosje zitten genieten daar op een bankje. in de ochtend liep ook de schaapskudde nog daar om het feest compleet te maken.
    Compliment voor de mooie foto's Loes.
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen